Kraag met staander (manier a)

In dit bericht geen complete beschrijving van het maken van een kraag met staander. Een hele tijd geleden heb ik van deze beschrijving een pdf bestand gemaakt, dat je hier kunt downloaden.

Deze methode is gebaseerd op de manier waarop het beschreven is in het boek Shirt Making van David Page Coffin. Het belangrijkste verschil met andere methoden is dat je de staander eerst aanzet, en daarna pas de kraag.

NB: de foto’s staan ook in een openbaar webalbum (hier), zodat je ze beter kunt zien.

Binnenkort een andere manier om een kraag met staander te maken.

Geplaatst in kraag. Tags: , , . 2 Comments »

2 Reacties to “Kraag met staander (manier a)”

  1. djaktief Says:

    Hoi Sigrid,

    Voor mijn detailmap maakte ik een sjaalkraag en heb daarvan een werkbeschrijving op mijn blog gezet zie http://djaktief.wordpress.com/2012/02/23/sjaalkraag-etc/ Ik ben niet zo uitgebreid en precies als jij in de beschrijving, maar wellicht dat anderen er ook iets hebben aan de mijn verhaal als aanvulling op jouw supersite.

    Nu ben ik bezig met een reverskraag en daarna komt de polosluiting met kraagje. Als die klaar zijn zal ik je ook de links sturen. Daarna stop ik met patroontekenen, dus dan komt er niks meer. Ik heb van de beschrijvingen van de details van de rokken en broeken helaas geen foto’s gemaakt, alleen maar verhaaltjes.

    groetjes,

    Dorothé
    http://djaktief.wordpress.com

  2. Simone DeKleermaeker (@Skyllas) Says:

    Super uitgebreide en duidelijke uitleg met veel foto’s en contrasterende kleuren voor alle verschillende stofonderdelen. Ik zou willen zeggen: kan niet beter. Dank! Voor het lezen van je blog wist ik niet wat een kraag met staander was, na het lezen durf ik het aan er zelf een te maken :).

    Happy sewing.


Geef een reactie

