Onderrand bh

Mijn manier om de onderrand van een bh te maken . Ik heb geleerd dat de maximum hoogte onder de cup 1,25 cm zou moeten zijn. Als je elastiek breder is, moet je het onder de cup bijknippen. In mijn voorbeeld heb ik dat niet nodig gehad.

Zoals altijd: dit is mijn manier, er zijn andere en wellicht betere manieren.

Naai de cups in.
Naai het elastiek aan de onderkant, zachte kant boven en picots naar de cup wijzend.
Naai het beugelband aan de binnenkant aan de cup, helemaal op de rand.
Vouw het elastiek naar binnen en stik het met een stikkende zigzag door.
Het elastiek is nu bevestigd.
zo ziet de binnenkant er nu uit.
stik het beugelband twee keer door. Eén keer dicht tegen de rand, één keer aan de buitenrand.

Na vele bh’s is dit nog steeds een lastig punt, Soms verschuift het toch een beetje en moet ik uithalen omdat ik de beugel er niet doorheen krijg.

De binnenkant, helemaal klaar.
Geef een reactie

